کلاس پنجم ما

در این وبلاگ به کارهای دانش آموزان کلاس پنجم ما پرداخته می شود

کلاس پنجم ما

در این وبلاگ به کارهای دانش آموزان کلاس پنجم ما پرداخته می شود

امتیاز انضباط آذرماه کلاس ما

  با یاد و نام خدا 

  امتیاز انضباط آذرماه 

  

رد

مهر

آبان

آذر

نسبت به ماه قبل

1

عالی

خوب

عالی

+

2

عالی

عالی

خوب

-

3

عالی

عالی

عالی

4

عالی

عالی

متوسط

-

5

عالی

عالی

عالی

6

عالی

خوب

خوب

7

عالی

عالی

عالی

8

عالی

عالی

عالی

9

عالی

عالی

عالی

10

متوسط

خوب

خوب

11

عالی

عالی

عالی

12

عالی

عالی

عالی

13

عالی

خوب

متوسط

-

14

عالی

عالی

عالی

15

عالی

عالی

عالی

16

عالی

عالی

عالی

17

عالی

عالی

خوب

-

18

عالی

عالی

عالی

19

متوسط

خوب

متوسط

-

20

عالی

عالی

عالی

21

عالی

عالی

عالی

22

عالی

عالی

عالی

23

خوب

خوب

عالی

+

24

عالی

خوب

خوب

25

عالی

عالی

عالی

26

عالی

عالی

عالی

37

عالی

عالی

عالی

38

عالی

عالی

عالی

29

عالی

خوب

متوسط

-

30

عالی

عالی

عالی

31

عالی

عالی

خوب

-

32

عالی

عالی

عالی

33

خوب

خوب

عالی

+

34

عالی

عالی

عالی

خاطراتی از یک دانش آموز پنجاه سال قبل (5)

  با یاد ونام خدا 

  خاطراتی از یک دانش آموز پنجاه سال قبل (5)

  سلام. امیدوارم که خوب و تندرست باشید. هدفم از قرار دادن این مطلب در وبلاگ این است که شما با زندگی سخت و مشقت بار دانش آموزان گذشته آشنا شوید و از همه مهمتر قدر امکانات فعلی زندگیتان را بدانید و از اولیایتان سپاسگزار باشید که چنین امکانات و رفاهیاتی برایتان فراهم کرده اند. 

  نوشت افزار

  در مورد نوشت افزار هم بگویم که خالی از لطف نیست. اگر امروزه انواع مدادتراش، پاک کن،  ماژیک ، خمیر اسباب بازی ، مداد رنگی، آب رنگ ، رنگ گواش و پاستل و  .... در کیف بچه ها یافت می شود، در آن زمان تمام تلاش ما این بود که یک مداد پاک کن دار و یک مداد تراش داشته باشیم ، که معمولا هم نداشتیم. کمی که بزرگتر شدیم از مداد های سیاه بدون پاک کن استفاده می کردیم که به علت داشتن شکل یک شیر روی آن، به مدادهای شیرنشان معروف بودند و انصافا کیفیت خوبی هم داشتند . یادم می آید نوعی پاک کن در بازار بود که مقطعی به شکل متوازی الاضلاع داشت و به سه رنگ بود و از پاک کن های شیک و متنوع و گران قیمت امروزی هم خبری نبود. مدادتراش هم یکی دیگر از مشکلات ما بود که معمولا از جنس لاک و بسیار شکننده بود و اغلب هم سریع کند می شد و در نتیجه سبب شکسته شدن نوک مداد، تراشیدن مکرر و ازبین رفتن سریع مداد می شد. گم شدن سهوی وعمدی آن هم از دیگر معضلات ما بود.

  در آن زمان بهترین و جدیدترین وسایل را در میان تجهیزات شرکت نفت می دیدیم، از آن جمله می توان به مدادتراش هایی اشاره کرد که بدنه ی فلزی ( آلومینیومی ) داشته و بسیار محکم هم بودند ولی متاسفانه طبق معمول فقط در اختیار ارباب مال و ثروت بودند و عوام از آن بی بهره . شاید باورش مشکل باشد ولی گاهی که یکی از همکلاسی ها و یا هم مدرسه ای ها  به طریقی یکی از این مدادتراشها را به دست می آورد، که معمولا هم دست چندم و از رده خارج و مستعمل بودند،  بقیه با چه شوق و لذتی به آن نگاه می کردیم و ته دلمان آرزو داشتیم ما صاحب آن بودیم . به همین علت بود که همه آرزو داشتیم زودتر دیپلم بگیریم و در شرکت نفت استخدام شویم ، آرزویی که حتی به صورت جوک هم درآمد و مدتها ورد زبان مردم بود.

   برای اولین بار در یکی از ادارات شرکت نفت  مداد تراش هایی را که روی میز نصب می شد دیدم و همیشه دوست داشتم یکی از آنها را داشته باشم  گرچه اگر هم می داشتم، در خانه ی ما میزی نبود که تراش را روی آن نصب کنم . به همین علت سالها بعد که مشغول کار شدم یکی از این نوع تراشها را خریدم تا بچه هایم استفاده کنند ولی همیشه آن آرزوی گنگ قدیمی را در دل داشتم ، از همان آرزوهایی که هیچگاه برآورده نشد.

تبریک

   با یاد و نام خدا

 

 

 

 

                                        ولادت با سعادت  

       پیامبر اکرم ( ص ) و امام جعفر صادق (ع)  

                    بر شما مبارک باد

مطالبی پیرامون فصل ششم و هفتم درس علوم تجربی پایه ی پنجم ابتدایی

  با یاد و نام خدا

  مطالبی پیرامون فصل ششم  و هفتم درس علوم تجربی

==================  

1- ما اطلاعات خود را از محیط چگونه به دست می آوریم؟ با استفاده از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست.

2- اگر بخواهیم برای چشم، گوش، بینی، زبان و پوست یک نام کلی بگذاریم، چه نامی مناسبتر است؟ اندامهای حسّی.

3- اگر کسی نتواند ببیند، ببوید، بشنود، بچشد ویا لمس کند، چه می شود؟ نبودن هرکدام از این حواس انسان را با مشکلات زیادی روبرو می کند. انسان در این حالت از بسیاری خطرهای محیط آگاه نشده و نمی تواند رفتار مناسبی در برابر آنها داشته باشد.

4- با کدام دستگاههای بدن در پایه های قبلی آشنا شده اید؟ دستگاههای حرکت، گوارش، گردش خون و تنفس.

5- اندامهای هریک از دستگاههای بدن را نام ببرید؟ معده وروده ها اندام دستگاه گوارش، بینی و ششها اندام دستگاه تنفس، قلب و رگها اندام دستگاه گردش خون و استخوانها ماهیچه ها اندام دستگاه حرکتی هستند.

6- شما اگر بخواهید در یک مسابقه ی دو شرکت کنید، بدن چه کارهایی را باید انجام دهد؟ ماهیچه ها باید استخوانها را حرکت بدهند، قلب باید تندتر بتپد تا خون و اکسیژن بیشتری به اندامها رسیده و مواد زاید را خارج کند، تنفس باید تندتر باشد تا اکسیژن بیشتری به بدن برسد، چشم باید ببیند تا مسیر را درست بروید، گوش باید بشنود تا شروع وپایان مسابقه را متوجه شوید و بدن باید بتواندتعادل خود را حفظ کند.     

ادامه مطلب ...

سخنی با اولیا

  با یاد ونام خدا

  با سلام و آرزوی موفقیت برای شما

  برادر و خواهر گرامی

  برابر صحبتهایی که در جلسه ی دیروزداشتیم، یک برگ آزمون ریاضی به بچه ها داده ام. لطف کنید زیرنظر خودتان انجام داده وآن را تصحیح و در صورت امکان اشکالاتشان را گوشزد کنید. ضمنا از این به بعد سعی می کنم این کار را با استفاده از وبلاگ دنبال کنم و نمونه سوالات درسهای مختلف را تحت عنوان  (( آزمون غیر حضوری )) روی وبلاگ قرار دهم تا شما بتوانید دانلود کرده یا بچه ها از روی مانیتور خوانده،  بنویسند و جواب دهند.   با سپاس برادر شما