کلاس پنجم ما

در این وبلاگ به کارهای دانش آموزان کلاس پنجم ما پرداخته می شود

کلاس پنجم ما

در این وبلاگ به کارهای دانش آموزان کلاس پنجم ما پرداخته می شود

سخنی با اولیا

  با یاد ونام خدا

  با سلام و آرزوی موفقیت برای شما

  برادر و خواهر گرامی

  حال که سال تحصیلی به پایان رسیده است وظیفه ی خود می دانم یکبار دیگر از شما به خاطر همه ی محبتها یی که در حق من داشته اید، تشکر کنم. باز هم می گویم  اگر همکاری خوب شما نبود، مطمئنا موفقیتی نصیب من نمی شد. از شما می خواهم این هماهنگی را با آموزگاران سالهای بعد فرزندانتان هم داشته باشید.

  برادران و خواهران خوبم، تعطیلات تابستانی شروع شده است و شما بهترین موقعیت را دارید که پس از یک استراحت، فرزندانتان را برای سال بعد آماده کنید ( گرچه فکر می کنم شما از قبل این کار را آغاز کرده اید ). پیشنهاد می کنم یکبار دیگر دروس پایه ی پنجم خصوصا ریاضی و علوم تجربی را مرور کنند تا ضمن اینکه از فراموشی مطالب جلوگیری می کنند، خود را برای پایه ی ششم آماده کنند، مطمئن هستم آنقدر با فرزندانتان کار کرده اید که در حد یک آموزگار می توانید آنها را راهنمایی کنید.

  این وبلاگ همچنان وجود خواهد داشت و امیدوارم پل ارتباطی خوبی بین من و شما باشد. هرزمان که کاری از من برآید یقین داشته باشید از همکاری با شما برادران و خواهران خوبم، دریغ نخواهم داشت.

  همیشه برایتان بهترین ها را به همراه سلامتی، شادکامی و موقفیت آرزو دارم.              

                                                                 با سپاس برادر شما بهرامی 

کلید آزمون ریاضی 24/2/1396

   با یاد و نام خدا 

   کلید آزمون ریاضی 24/2/1396

 

 

سوالات درس دوازدهم علوم تجربی : از ریشه تا برگ

  با یاد و نام خدا

  سوالات درس دوازدهم : از ریشه تا برگ

============= 

1- گیاهان برای رشد خود به آب، خاک مناسب، نور و هوا نیاز دارند. منظور از هوا گاز اکسیژن است.

2- گیاهان به مواد معدنی که در آب و حاک وجود دارند، نیازمند هستند.

3- وقتی دانه ی گیاهی را می کاریم، ابتدا ریشه سبز شده و رشد می کند.

4- روی ریشه تارهای بسیار ریزی وجود دارد که آب و مواد معدنی را جذب می کنند. به آنها  تارهای کشنده  می گویند.

5- آب و مواد معدنی که توسط ریشه جذب می شوند از طریق آوندهایی که در ساقه هست به برگ می رسند.

6- آوندها در برگ به شکل  رگبرگ  دیده می شوند.  

7- گیاهان گاز کربنیک هوا را گرفته و اکسیژن پس می دهند.

8- هوا از روزنه هایی که در پشت وروی برگ وجود دارند، وارد گیاه می شود.

9- گیاهان از گاز کربنیک ( کربن دی اکسید ) برای عمل غذا سازی ( فتو سنتز ) استفاده می کنند.

10- گیاهان اکسیژن را از راه روزنه ها می گیرند و گاز کربنیک را هم از همین راه دفع می کنند.

11- گیاهان با استفاده از انرژی نور خورشید، گازکربنیک و موادی که از آب و خاک می گیرند، غذا می سازند.

12- غدا در برگ ساخته می شود.

13- گیاهان با استفاده از سبزینه ( کلروفیل ) غذا می سازند.

14- اگر روی برگهای یک گیاه را با روغن بپوشانیم به طوری که هوا نتواند وارد گیاه شود، پس از مدتی آن گیاه از بین می رود.

توجه : تنها به این سوالات اکتفا نکنید و حتما کتاب درسی خود را نیز به دقت بخوانید.

جشن روز معلم کلاس ما

  با یاد و نام خدا

  جشن روز معلم

  روز 12اردیبهشت به مناسبت روز معلم، اولیای دانش آموزان کلاس ما با هماهنگی قبلی با مسئولین مدرسه، مراسم زیبایی را تدارک دیده و در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کردند. از مربی هنر، مربی ورزش، مربی قرآن و معاون مدرسه هم دعوت کردند تا در این جشن حضور یابند وایشان هم پذیرفته و شرکت کردند و ضمن قدردانی از تلاشهایشان، از طرف اولیا هدایایی هم به این عزیزان اهدا شد.

  اولیا سنگ تمام گذاشته و به سادگی اما بسیار زیبا مراسم را برگزار و پذیرایی کردند. بچه ها با طبق معمول با سروصدا با هم صحبت کرده، لطیفه گفته و خندیدند و دلی هم از عزا درآوردند. برخی به همراه مادرشان عکس گرفتند و همه دوست داشتند با آموزگار کلاس، مربی قرآن، مربی هنر و معاون مدرسه عکس بگیرند.

  در پایان و زمانی که بچه ها به کلاس رفتند، از مدیر مدرسه هم دعوت شد تا در کلاس حضور پیداکنند. از طرف اولیا از مدیریت مدرسه به خاطر تلاششان در پیشرفت درسی بچه ها تقدیر و هدیه ای هم به ایشان اهدا شد.

  از این اولیای خوب و فعال که در طول سال تحصیلی نهایت همکاری را با من داشتند، تشکر و قدردانی می کنم و برایشان آرزوی موفقیت و سرفرازی دارم. از همه ی این عزیزان بی نهایت سپاسگزارم.  

  پس از اتمام جشن و زمانی که در کلاس مشغول تدریس بودم، یکی از دانش آموزان پارسال به کلاس آمده و با روبوسی کرد و روز معلم را تبریک گفت. یکی دیگر از دانش آموزان سال قبل هم به همراه مادرشان به دفتر مدرسه آمده و با دادن دسته گل و هدیه از من تشکر کرده و روز معلم را تبریک گفتند. پدر یکی ازدانش آموزان سه سال قبل هم پیام داده و روز معلم را تبریک گفتند. 

  در مقابل این همه صفا، صمیمیت و قدرشناسی، از صمیم قلب می گویم  از همه ی شما سپاسگزارم

  چند تا از عکسهایی را که اولیا در این مراسم گرفتند، به رسم یادبود روی وبلاگ می گذارم.   

 

 

 

 

آدینه ی شماره

  با یاد و نام خدا 

  آدینه ی شماره ی 28